مهدکودک وپیش دبستانی پویش

آیا کودکانمان احساس تنهایی می کنند

1392/10/4 8:15
نویسنده : پویش
158 بازدید
اشتراک گذاری

                                                 

                                              

                                   دکتر کرم افروز مشاورپیش دبستانی پویش

بچه های ما امروز تنها هستند ، خانواده های هسته ای(با یک یا دو فرزند و پدر و مادر) زندگی در قفس های مدرن (آپارتمان)، مشغله والدین جهت کسب درآمد، اشتغالات ذهنی آنها حتی هنگام حضور در محیط خانه و به همه اینها بیافزاییم زندگی سرسام آور را، ما را به این نتیجه می رساند که فرزندان معصوم ما در زندگی خیلی احساس تنهایی می کنند و خود را دلخوش به تلویزیون ، بازیهای کامپیوتری و غیره می کنند و والدین خسته هم از این فرصت طلایی برای رفع خستگی و دفع مزاحمت کودک استفاده می کنند.

لحظه ای درنگ ، به کجا می رویم خلا ءعاطفی شادمانی طبیعی کودک را از او  می گیرد، احساس تنهایی اعتماد به نفس او را سلب می کند خستگی والدین او را دل خسته می کند مونس او قهرمانان کارتن ها و بازیهای خیالی هستند، پهلوان پنبه هایی که کودک را در عین اشتغال ذهنی ، خشن و پرخاشگر بار می آورد.بچه های از این دست والدین، اگر زبان اعتراض داشتند چه می گفتند (البته بعد ها که قدرت یابند می گویند آنهم در دوره ای که پاسخی برایش نخواهند داشت) در پایان دست گرم والدینی را می فشاریم که نه فشار زندگی نه مشغله درآمد نه اشتغالات رنگا رنگ آنها را از توجه به کودک ، نیازها ی او غافل نمی کند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

خانواده حقیرانی
6 دی 92 18:43
با سلام خدمت خانم داروگری و کادر مجرب مهد پویش و تشکر فراوان از مربیان زحمت کش مهد پویش. ما (پدر و مادر محمد طاها حقیرانی)از همه زحمات و رسیدگی های شما کمال تشکر رو داریم .امیدواریم که همواره موفق و سرافراز باشید همچنین از مطالب خوب و مفیدتان متشکریم.
پویش
پاسخ
با سلام خدمت شما مامان و بابای خوش اخلاق و دوست داشتی بسیار سپاسگذار و خوشحالیم که در خدمت شما مهربانان هستیم و با توجهات خود ما رو هر چه بیشتر دلگرم و تشویق میکنید.محمد طاها جون روی ماهتو میبوسم.