مهدکودک وپیش دبستانی پویش

مضرات خوردن چیپس و پفک

1392/9/3 13:44
نویسنده : پویش
311 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها همه ی والدین با مضرات برخی از میان وعده هایی که در واقع نقش یک وعده ی غذایی کامل دارند آشنایی کامل دارند . در این پست قصد داریم درباره ی مضرات برخی از این میان وعده ها از قبیل چیپس و پفک صحبت کنیم .

                                 چیپس و پفک

پزشکان و متخصصان زیادی درباره ی مضرات چیپس و پفک صحبت کرده اند ، اما با این وجود هنوز هم اکثر والدین بخاطر علاقمندی کودکان به این دو ماده خوراکی حاضر به منع مصرف فرزندشان نیستند . خوردن چیپس و پفک موجب تغییر سلیقه ی غذایی کودکان شده و کم کم کودکان را به سمت خوردن غذاهای پر از ادویه و شور متمایل می کند که این امر تاثیرات بدی در روند رشد کودک دارد . خوردن غذاهای پر از ادویه و شور موجب متغیر بودن فشار خون می شود و نتیجه ای جز بیماری های قلبی عروقی ندارد .
باور کردن این نکته کمی سخت است که بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است اکثر کودکان بیش فعال کودکانی بوده اند که به مصرف میان وعده هایی از قبیل چیپس و پفک خیلی علاقمند بوده اند . پزشکان نیز تایید کرده اند که خوردن این نوع ماده غذایی موجب ایجاد برخی اختلالات روانی و روحی از قبل بیش فعالی در کودکان می شود . بیش فعالی در سنین مدرسه و قتی که کودک در معرض یادگیری دروس جدید قرار می گیرد بیشتر نمود پیدا می کند و اکثر والدین در آن موقع است که متوجه این مشکل فرزند خود می شوند .

پدر و مادر عزیز ، باور کنید دلسوزی این نیست که بخاطر گریه کودک شیرخوار یک یا دو ساله خود روبه روی سوپرمارکت ها و جذب چشمان کودک شما به زرق و برق این مواد غذایی ، از همان دوره شیرخوارگی کودکتان را به خوردن این ماده غذایی مضر عادت دهید . روغن های مانده این مواد ، پنیرهای مصنوعی مورد استفاده و سایر افزودنی ها اکثر مارکهای چیپس و پفک ها  از لحاظ پزشکی تایید شده نیستند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)